הרי לפניכם העצות השימושיות שיעזרו לכם להפטר ממשקל עודף ולפתוח דף חדש:

1. אמצו מטרה!

לפני הכל אנשים מצליחים ללא קשר לסוג העסק, משפחה או בריאות, כי יש להם מטרה! שום דבר משמעותי לא יקרה ללא תוכנית מסודרת, המגדירה את המטרות, שהנך רוצה להשיג. אני לא מתכוון למשהו כללי שחושבים עליו! משהו שחושבים עליו זה חלום וכאשר רושמים את זה על נייר זה הופך למחויבות! . אני מתכוון לתוכנית מפורטת שלב שלב, שתכוון אותך לכיוון המטרה של הפחתת משקל ושיפור הבריאות. כך שאם אתם לא מוכנים לשבת שעה ולכתוב מה שאתם מעוניינים להשיג, אז כנראה שאתם מבזבזים את זמנכם לריק. בנוסף זה רק מצביע על אופי עצלן שמחפש חלומות ואשליות או דרך קצרה שאינה קיימת במציאות.

ההצלחה שלכם תושפע מאוד מיכולתכם לדמיין לעצמכם את "עצמך" בעתיד. ואיזה סוג של "עצמך עתידי" אתם רוצים להיות. אתם יכולים לראות את עצמכם בעוד 6 או 12 חודשים? איזה פעילויות חדשות אתם עושים? כמה פעילים אתם? מה תהיה מידת המכנסיים שלכם? כמה אתם תשקלו? כיצד אתם תיראו? מבין? כל זה רצוי שיהיה רשום לכם וגם מומלץ שהרשימות יהיו אתכם כל הזמן.

לפני התחלת התוכנית (רצוי בעזרת בעל מקצוע) שבו ותרשמו שוב את התשובות על השאלות שלמעלה. גם את התשובות שמרו אותם קרוב וקראו אותם כל יום. אתם חייבים תשובות טובות מאוד . אלו בעצם התשובות מדוע אתם עושים את מה שאתם עושים! ללא סיבה טובה מאוד להמתין לשיפור הבריאות או הפחתת משקל זה קרב אבוד מראש. מצאו את התשובה לשאלה החשובה מכל… מדוע אתם רוצים להשתנות! כל השאר יהיה קל אחרי זה.

2. הביטו למרחק!

האם אתם עולים כל יום על המשקל ומאוכזבים ממה שאתם רואים? להיות מרוכז רק בטווח הקרוב יכול להיות מאוד מאכזב ובעיקר יכול לגרום לאיבוד הביטחון במה שאתם עושים, כך שהסתכלות קדימה בעוד 6 או 12 חודשים תעזור מאוד מבחינה פסיכולוגית ולא תסכן את כל התוכנית בגלל "אכזבות קטנות" בדרך. רוב האנשים מוותרים על הכל במהירות רבה מדי עם הקושי הראשון בדרך, כאשר המטרה הנה בעד 6 או 12 חודשים, פספוס של אימון או שניים בגלל סיבות שונות (לא משנה איזה) זה לא נורא בכלל, אבל אם אתם רוצים להפחית 2 קילו עד מחר, פספוס אימון יכול להיות סוף העולם! וגם סוף התוכנית…
חשוב לזכור בפעם המיליון ויותר, שאין ולא היה וכנראה גם שלא יהיה שום דרך קיצור. לא כדור ולא דיאטה אופנתית אחרונה לא יעזרו לכם. שינוי בהרגלי אכילה וניהול אורך חיים פעיל זו הנוסחה. נכון, קל מאוד להיגרר אחרי דיאטות "מחץ" אופנתיות, שאולי מראות תוצאות לטווח הקצר, אבל מה קורה לכל הדיאטות הללו בטווח הארוך? חזרה לנקודת המוצא. אם דיאטות אלו היו באמת טובות ויעילות, אז כל העולם כבר היה רזה מזמן, נכון?

המטרה הסופית הנה לשפר את האנרגיות שלכם, להפחית סכנת מחלות ובעיקר להגיע לגוף שאתם רוצים ולשמור עליו. בגלל זה תוכנית ארוכת טווח חשובה כל כך. לאיבוד המשקל חשיבות רבה בהרבה מאשר להיראות רזה, לכן זה חייב להיות חלק מתוכנית לשיפור הבריאות ואיכות החיים לטווח ארוך, ארוך מאוד. כל החיים. לכן משפט המפתח של האתר שלי הנו: STAY FIT FOR LIFE, ITS YOUR LIFE.

3) אל תנקטו בגישה קיצונית מדי!

מה הוא אחד הדברים הכי קשים לאנשים לעשות? כן, שינוי. שינוי הנו הדבר הכי לא נוח מבחינה פסיכולוגית לאדם לעשות. אז בואו נהייה מציאותיים, אתם לא חייבים להיות פסיכולוגים בכדי להבין שהולך להיות קשה לכל אחד, שעובר משלוש ארוחות כבדות ושמנות ביום לכמה מקלות גזר ואורז מלא. לכן, כל שינוי גם באוכל וגם בפעילות חייב להיות הדרגתי. תתחילו עם כמה שינויים וברגע שתתרגלו אליהם תוסיפו עוד כמה. תוך זמן לא רב תראו שעשיתם שינויים רבים ללא איסורים מיותרים. הדבר הטוב בשינויים הדרגתיים זה שהם לאט לאט הופכים לחלק מחייכם (שינוי באישיות שלכם!) ולא כמו דיאטות המחץ קצרות החיים.

4) הימנעו מתופעת היו-יו!

כאשר אתם לא יודעים מדוע אתם בתוכנית הרזיה או כשאין לכם תוכנית בכלל לעקוב אחריה, קשה מאוד לדעת האם אתם עושים את הדבר הנכון. חוסר בטחון הזה מוביל אתכם לנסות הכל מבלי לנסות ממש להגיע לתוצאות שאתם רוצים או/ו צריך. המשקל כתוצאה מכך עולה ויורד כל הזמן מה שמתסכל ומייאש.
לכן שוב חשיבותה של תוכנית ארוכת טווח ולברוח מכל דיאטות המחץ השונות, תשתמשו בהיגיון הבריא ולכו בדרך הפשוטה והיעילה, כן גם הארוכה, אבל רק אחת!

5) הקפידו על מה שאתם מכניסים לפה!

כל הדיאטות ותוכניות ההרזיה למיניהם פשוט לא עובדות. לא רק זה, חלקם גם מסוכנות ממש. תנסו לא להסתכל על רצונכם להפחית משקל כעל דיאטה, אלא כשינויים באורך החיים. דבר ראשון, המזונות מכילים פחמימות, חלבונים ושומנים, כאשר הפחתה בשומנים הנו הדבר החשוב ביותר. הטריק הנו לדעת איזה שומנים להוריד מהפריט. הרבה אנשים עושים טעות בכך שמוותרים על כל סוגי השומן ופתאום הם רואים שהם עולים במשקל במקום לרדת!
כיצד זה קורה? כאשר מפחיתים את השומן כמעט לאפס הגוף עובר למצב "הישרדות" והוא אוגר כמה שיותר שומן, כך שכמה שתצרכו פחות שומן, כך גופכם יאגור יותר, לכן חשוב לאכול שומנים "נכונים", בכך גופכם לא יצטרך לאגור שומן, אז איזה שומנים כן לאכול? בקצרה מאוד: שומנים כגון שמן קנולה, זית, אבוקדו, שקדים ואגוזים למיניהם. שומנים אלו בריאים יותר, אך הם עדיין שומנים, אז בעדינות! בעיקר יש להפחית את השימוש במזונות מעובדים וכאלה שמכילים הרבה סוכר לבן ולהגדיל את כמות הנוזלים (מים הרבה, או מיץ סחוט – גם לא בהגזמה). כל המשקאות המתוקים מחוץ לתפריט. ועוד דבר חשוב מאוד: לעולם, לעולם, לעולם אל תמשיך לאכול עד שאתה מלא מדי (מפוצץ!). רק הקפדה על הרגל זה בלבד יביא לשינויים דרמטיים. לאכול כמה שיותר סוגי מזון, כמו כן חייבים לאכול רגיל, כן 5 – 6 ארוחות ביום, זה נשמע מוזר, אבל זה חשוב מאוד. שוב הטריק הנו לדעת מה לאכול.

6) היו תמיד פעילים!

היתרונות של פעילות גופנית כה רבים, כך שיהיה חסר ערך להתחיל את תהליך הפחתת המשקל ללא שילוב פעילות גופנית בתוכו. כל פעילות נושאת משקל (ריצה, הליכה, קרוס טריינר, אופניים, טניס וכו'), שמשתפת בה את רוב השרירים העיקריים, תהייה יעילה להפחתת משקל, כאשר המומלצים יותר הם ריצה קלה או/ו הליכה.
אנשים רבים לא יודעים, אך אנשים פעילים שורפים יותר קלוריות בכל זמן נתון (גם בשינה!). עוד יתרון גדול הוא שפעילות גופנית פשוט שורפת עוד קלוריות, וזה אומר ירידה מהירה יותר במשקל, אבל היתרון הגדול מכולם זה שפעילות נכונה בנוסף להפחתת המשקל גם מייצבת את הגוף!

7) הירגעו ונסו ליהנות מהדרך!

בזמן דיאטות אנשים נהיים לפעמים פנאטיים! כן, הבריאות והפחתת המשקל חשובים מאוד, אך צריך לשמור הכל בפרופורציה. גם המשפחה, החברים והעבודה חשובים. תנסו להכניס הכול לשיווי משקל תוך כדי שמירה על מספר תחומי עניין מחוץ לעולם ההרזיה.
בהצלחה!

מידע נוסף