היתרונות בשמירת משקל תקין הינם רבים ומגוונים ובהם:

  • מניעת מחלות לב ויתר לחץ דם.
  • מניעת סוכרת.
  • הורדת לחץ דם.
  • שיפור איכות השינה.
  • ועוד…

אבל יתרון נוסף טמון בשמירה על משקל גוף תקין והוא השפעתו על הפחתה או מניעה של פציעות הנוסעות מפעילות ספורטיבית.

אז כיצד הפחתת משקל מונעת פציעות ספורט?

בזמן פעילות גופנית הגוף נמצא תחת עומס כבד מאוד. כוחות המגע בזמן ריצה על השרירים, הרצועות והגידים יכולים להגיע לעד פי 7 ממשקל גופך! בזמן ריצה (וגם בזמן הליכה) ישנו עומס גדול על העקבים, ברכיים, אגן וגב תחתון. על ידי הפחתת משקל גופך, גם רק בכמה אחוזים בודדים אתם תראו שינויים חיוביים בשני מישורים:

  1. תהיה ירידה בכאבים כרוניים משימוש יתר (OVER USE) בברכיים, בשוק, בגב התחתון ובאזור האגן. על ידי הפחתת המשקל, שגופך צריך לסחוב, אתה גם תפחית את העומס והמתח מהשרירים והמפרקים, אשר בסופו של דבר יובילו להפחתת כמות/סיכוי הפציעות.
  2. תהיה הפחתה משמעותית בסוג פציעות אקוטיות ACUTE (טראומה), כמו נקעים או/ו קרעים בשרירים.

אוקיי, אתם אומרים, כבר מזמן השתכנענו שכדאי לשמור על משקל גוף תקין.

מידע נוסף